Januártól - a vonatkozó miniszteri rendelet értelmében - megszűnt a zöld kártya és a műszaki vizsga elkülönülése, így a díjak is változtak.
2009 végéig a műszaki vizsga személykocsira 7 700 forint, könnyű teherkocsira 8 500 forint, míg teherautóra 11 800 forint volt. Korábban a zöld kártya díja a motor típusától függött. Például egy kétütemű benzines kocsi környezetvédelmi felülvizsgálata 2 900 forint, egy hagyományos négyüteműé 4 550 forint, míg egy elektronikusan szabályozott befecskendezésű motoré 8 500 forint volt.
Az új integrált díjak a fenti sorrendben 16 290 forint, 17 090 forint, valamint 24 950 forint. Ha a kocsi új, vagy 30 napnál nem régebbi a zöld kártyája, akkor csak a műszaki vizsga díja - ugyan csak az előbbi sorrendben - 10 490 forint, 11 290 forint, illetve 14590 forint.
Az integrált díjak tehát egy középarányos korábbi zöldkártya díjat foglalnak magukban. Az új rendelet úgy szól, hogy a beszedett díj 20 %-a illeti meg a vizsgaállomást, 80 %-a pedig a közlekedési hatóságé.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








