A japán Nintendo vállalat kedden a korábbi 15 millióról 15,5 millióra javította az általa gyártott Switch játékkonzol eladásával kapcsolatos előrejelzését.
Még alig néhány hete ért véget a nyár, de az üzletláncok már most a karácsonyra készülnek: az egy éve tartó gazdasági válság és a megváltozott vásárlói szokások kényszerítik őket erre.
Nem is kérdés, hogy az egy éve tartó recesszió átalakította vásárlási szokásainkat, igaz ez a karácsonyi fogyasztási csúcsidőszakra is. A legfrissebb nyugat-európai felmérések szerint a fogyasztók már most, 3 hónappal az ünnepek előtt elkezdték a karácsonyi bevásárlást.
Nagy-Britanniában a megkérdezettek fele nyilatkozott úgy, hogy már elkezdte az ajándékok vásárlását, közülük 75 százalék ezt azzal indokolta, hogy így próbálja egyenletesebben elosztani a karácsonyi kiadások magas költségeit. A vásárlók harmada azt tervezi, hogy kevesebbet költ majd idén, mint a 2008-as ünnepi időszakban, a megkérdezettek 80 százaléka pedig kevesebb mint 250 fontból -75 ezer forint- szeretné megúszni az idei kiadásokat, ajándékkal, élelmiszerrel, karácsonyfával együtt.
Az egyik legnagyobb áruházlánc, az Asda szóvivője szerint egyértelmű igény mutatkozik arra, hogy már most elkezdjenek karácsonyi termékeket -például díszeket, csomagolópapírokat- árulni, még ha sokan csodálkoznak is ezen.
Hasonló a helyzet az Egyesült Államokban is. New York elegáns boltjaiban is megjelent már a karácsonyi kínálat, pedig az emberek még pólóban és rövidnadrágban járnak az utcán. A hírek szerint az amerikai piac egyik legjelentősebb szereplője, a Kmart kezdte a sort, amikor múlt héten több New York-i üzletében is kiemelt helyen kezdte árusítani a karácsonyhoz kapcsolódó termékeket, kiegészítőket.
Mi lesz az idei év slágere?
Hazánkban egyelőre még nem találkoztunk hasonló lépésekkel, ám könnyen lehet, hogy idén hozzánk is hamarabb érkezik a szezon.
Láttál már karácsonyi kirakatot? Mindenképp írd meg nekünk! Címünk: penzcentrum@penzcentrum.hu
Tavaly - amint az a Szonda Ipsos karácsonyi vásárlási szokásokat vizsgáló kutatásából kiderült- a felnőtt magyar lakosság ajándékozási toplistáját még mindig a ruházati cikkek, gyermekjátékok, kozmetikumok és könyvek vezették. Ugyanakkor - csak úgy, mint minden évben- várhatóan az elektronikai cikkek piacán idén is komoly fellendülést érzékelhetünk majd az ünnepek közeledtével: szakemberek szerint ebben az időszakban egyértelműen a szórakoztató elektronikai termékek a legnépszerűbbek.
Tavaly a hazai piacon -nagyjából az európai trendekhez igazodva- a notebookok, a netbook-ok (kisméretű laptopok), a GPS-készülékek (autós navigációk) és a digitális képkeretek jelentették a slágertermékeket, de népszerűek voltak az LCD TV-k és egyes játékkonzolok is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Idén várhatóan az érintőképernyő mobiltelefonok, például a legújabb iPhone, az iPhone 3GS nevű modell lehet a legnagyobb sláger (igaz, az Apple telefonja hivtalosan csak a T-Mobile kínálatában kapható Magyarországon). A televíziók piacán továbbra is pöröghetnek az LCD TV-k, természetesen a Full HD-s modellek. Hozzájuk kapcsolódva előretörés lehet a Blu-ray lejátszók értékesítésében is, különösen akkor, ha a boltok polcain nagyobb arányban jelennek meg az olcsóbb, 40 ezer forint körüli modellek.
A játékkonzoloknál a mozgással irányítható Nintendo Wii (és különböző kiegészítései) mellett tarolhatnak a zenekaros videojátékok, melyek élethű hangszerekkel teszik élvezetessé a játékot, még az idősebb korosztály számára is. Egy igazán trendi család közös zenéléssel teszi majd emlékezetessé a 2009-es ünnepet, igaz, a játékgyártók reményei szerint nem a Mennyből az angyal, hanem sokkal inkább a Highway to hell lesz a program.
Várhatóan az egyik legnagyobb sláger a Beatles: Rock Band nevű videojáték lesz, melyet hibátlan ütemérzékkel, szeptember elején dobott piacra a terjesztő Electronics Arts. Ismét Beatles-őrület: kígyóznak a sorok!
A számítógép-piacon továbbra is rendkívül keresettek a netbookok: a kisméretű laptopok teljesítménye átlagos internetezésre elegendő, hátrányuk azonban, hogy nem lehet rajtuk modern játékokat futtatni vagy DVD-t írni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.