2 °C Budapest

Túlzásokba esett a Tesco: már a hatóság is nyomoz utána!

Pénzcentrum
2009. január 7. 05:38

Elképesztő akciós ajánlatokkal csalogatta be a Tesco a vevőket az áruházaiba, az igényeiket kielégíteni azonban már nem tudta: úgy tűnik a rendkívül olcsón kínált italokból valójában nem is került a polcokra egy árva üveggel sem. Hogy az áruházlánc magatartása valóban a fogyasztóvédelmi törvénybe ütközött-e, most vizsgálják a brit hatóságok.

Az illetékes hatóságok fogdmegjei azután indították meg a nyomozást, hogy az egyik munkáspárti képviselőnő, Rosie Cooper kifakadt a brit alsóházban az áruházlánc ellen. Állítása szerint a Tesco reklámjának megfelelően 8 fontért (mintegy 2300 forintért) szeretett volna egy üveg Baileys-t venni, ám három áruházat is meglátogatott és egyben sem talált.

A felháborodott képviselőnő a cég ügyfélszolgálatát is felkereste, ahol azt a tájékoztatást kapta: minden áruházba kellett, hogy jusson valamennyi az akciós italokból, de nem túl sok. Cooper szerint az arrogáns cég viselkedése kimeríti a "beetető reklámozás" fogalmát, márpedig azt 2008 májusa óta tiltja a fogyasztóvédelmi törvény.

A Tesco szóvivője szerint azonban egyáltalán nem beetetésről volt szó, csupán szokatlanul sikeres volt az akció és a karácsony előtti rohamban hamar kifogytak a készletekből. Mindez azonban csak átmeneti jelenség és a boltok hamar újra megtelnek akciós italokkal. Szó sincs arról, hogy birkának néznék a vásárlóikat, vagy hogy csak a becsalogatásukról szólt volna az egész akció. (A parlamenti képviselő egy másik akciót is kifogásolt, nevezetesen, hogy a Jacob's Creek bor üvegjét 3 fontért reklámozta az áruházlánc, azonban a boltokban csak 6 fontért volt kapható.)

A Liverpool Trading Standards Office sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta az Independentnek, vajon indított-e eljárást a Tesco ellen, az Advertising Standards Authority azonban bizonyosan igen. Utánajárnak azoknak a vádaknak is, melyek szerint a Tesco nem volt hajlandó levenni az akció reklámjait az után sem, hogy nyilvánvalóvá vált, nincsen raktáron semmilyen, a plakátokon látható termék.

NEKED AJÁNLJUK
Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Ősi magyar hagyományokhoz nyúlhatnak vissza vidéken: ezzel felvehetik a kesztyűt a klímakrízissel

A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 18. hétfő
Jenõ
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?