A Sony úgy fest, Európában szemben úszik az árral, miközben ugyanis a televíziók és digitális kamerák árai évek óta jelentősen csökkennek, a japán cég a következő hónaptól áremeléseket tervez, amit a jen hónapok óta tartó erősödésével magyaráznak.
Drágulásra azonban csak az európaiaknak kell számítaniuk, az USA-ban ugyanis továbbra is komoly árharcot folytat a cég, hogy a keresletet fellendítse. Az öreg kontinensen az áremelést az indokolja, hogy a jen július óta mintegy 25 százalékot erősödött az euróval szemben, ami az exportból származó bevételeket erősen felemészti.
A japán cégek helyzetét csak tovább súlyosbítja, hogy legnagyobb versenytársaiknak tekintett cégek, mint például a dél-koreai Samsung, vagy az LG nem kényszerülnek hasonló lépésre, miután a won mind az amerikai dollárral, mind az euróval szemben 30, illetve 25 százalékot gyengült idén, így az áraikon nem kell emelniük az árbevételük szinten tartása érdekében.
Az elmúlt években a japán elektronikai cégek számára az euró erőssége, és a kelet-európai lakosság egyre növekvő vásárlási kedve is segített üzletük fellendítésében, ráadásul az európai vásárlók - szemben az amerikaiakkal - a dizájnra is hajlandóak voltak pénzt áldozni, ami csak tovább növelte az öreg kontinens jelentőségét.
Tavaly, a Sony 62 éves fennállása óta először fordult elő, hogy Európa vált a termékek fő fogyasztójává, lekörözve az USA-beli és a cég hazai értékesítési forgalmát is. Ezt a tendenciát azonban az áremelés akár keresztül is vághatja.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


