Mintegy 25-26 ezer doboz olyan szívgyógyszer került a patikákba, amelynek más volt a neve a dobozon és más a belső buborékcsomagoláson; a gyógyszergyártók szövetsége felügyeleti eljárást kezdeményezett - írta a Népszabadság szombaton.
A Nebacop nevű szer kibontás után Nebivolol Heumann 5 mg Tablettenre "változott", s bár a két név ugyanazt a hatóanyagot takarja, a gyártói szövetségek szerint ez példátlan eset, amely veszélyezteti a gyógyszer biztonságos alkalmazását. A Magyar Gyógyszergyártók Országos Szövetsége és az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete ezért felügyeleti eljárást kezdeményezett az emberi erőforrás miniszternél a forgalmazó ellen.
A forgalmazó cég áprilisban nyert az egészségbiztosító vaklicitjén, s a következő hat hónapra a Nebacop lett az egyetlen szer, amit fel lehet írni a közgyógyellátottaknak magas vérnyomásra. A cégnek azonban beszerzési gondjai adódtak, s hogy ellátási kötelezettségét teljesítse, Németországból szerzett be egy gyógyszert, amelynek hatóanyaga ugyan megegyezik a Nebacoppal, de más márkanév és német felirat szerepelt a csomagoláson. A cég ügyvezetője a lapnak azt mondta: egyeztettek az egészségbiztosítóval, és mindenben a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) útmutatásai alapján jártak el, amikor magyar feliratú dobozba tették a gyógyszert és külön tájékoztatót mellékeltek hozzá.
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület osztja a gyógyszergyártói szövetségek aggodalmát, s úgy véli, a hatóságoknak hasonló helyzetekben van más lehetőségük is, mint hogy aláássák a gyógyszerek biztonságossága iránti bizalmat.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza