Januárban tovább csökkent a casco biztosítások átlagdíja a Netrisk.hu biztosítási portálon. A szerződéses évfordulón cascót váltók átlagosan kevesebb mint évi 70 ezer forintért kötötték újra szerződésüket, ami mintegy fele az öt-hat éve még 130 ezer forintos átlagos tarifának. Az idei áresés a tavalyi kötelező biztosítási szezonban felélénkült árverseny következménye.
Folytatódik a casco biztosítások átlagdíjának csökkenése a hazai piacon - derül ki a Netrisk.hu biztosítási portál legfrissebb adataiból. A cég adatai szerint januárban a szerződéses évfordulón cascót váltók átlagosan már kevesebb mint évi 70 ezer forintért kötötték újra szerződésüket, holott 2005-ben még 130 ezer, de még 2009-ben is 90 ezer forint fölött mozgott az átlagos éves díj. Mindez azt jelenti, hogy a casco átlagdíj hat év alatt hozzávetőlegesen a felére esett vissza.
A díjak további csökkenése - mutat rá Ertl Pál, a társaság vezérigazgatója - nagyrészt a kötelező biztosítási piacon tavaly novemberben felerősödött árharc "mellékterméke". Egyrészt a tavalyi kötelező gépjármű-felelősség biztosítási szezonban kevésbé jól szereplő biztosítók a casco-üzletágban próbálják javítani a mérleget, ennek megfelelően csökkentették a casco-ajánlatokban szereplő áraikat. Erre példa a Wabard és a Groupama Biztosító - utóbbi 15%-kal faragta le árait a most futó akciójában. De a kötelezőszezon nyertesei között is akadnak, akik éppen a kgfb-vel nyert új ügyfeleket célozzák olcsóbb - esetleg kifejezetten egy adott szegmensnek nyújtandó - casco ajánlataikkal, ahogy teszi ezt a K&H vagy az MKB Biztosító, hogy minél jobban ki tudják használni a kötelezőben szerzett piaci előnyüket.
A kötelező és a casco biztosítások együttkötésének terjedése jelentős szerepet játszik a évek óta tartó áresésben. Ha az autósok mindkét szerződést egy időben, egy helyen kötötték, a biztosítók 10-30%-os kedvezményeket nyújtottak már a múlt év végén is. A csökkenő újautó-eladások ellenére mára 804 685 autóst (PSZÁF, 2010.12.31. - szerk.) érintő cascót a korábbinál jóval egyszerűbb adminisztráció is vonzóbbá teszi: 2010-től ugyanis a díjak kalkulációjához a legtöbb biztosító esetében elegendőek ugyanazok az adatok, amelyek a kötelező biztosítás megkötéséhez is szükségesek.. Így a casco megkötése a korábbinál jóval egyszerűbben, automatikusan megoldható a kötelezővel együtt.
Mindezek mellett a casco-piacon is megjelentek a kifejezetten egy szűkebb ügyfélkört megcélzó, az alapárnál jóval olcsóbb ajánlatok. Ezek kedvezményezettjei többnyire a Budapesten és megyeszékhelyen élő, gyerekes autósok, akiknek valamilyen szélesebb körben elterjedt gépjármű van a birtokukban.
Az Allianz és az Uniqa emellett fokozott figyelmet fordít a fiatal használt autók piacára. Sok autótulajdonos a finanszírozás lejáratát követően megszűnteti casco biztosítását is, jelentős kockázatot vállalva ezzel. Hiszen egy 3-4 éves személygépkocsi átlagos töréskára is több százezer forint, amit így a családi költségvetésből kell finanszírozni. Ezt, illetve a lopás kockázatát fedezik a használt autókra kifejlesztett casco-biztosítások.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A cég számításai szerint még mindig van tere a további árcsökkenésnek, az autósok többsége ugyanis jóval kisebb figyelmet szentel a casco biztosítás árának, mint a kötelező-tarifáknak, illetve a most elérhető, korábbinál jóval alacsonyabb árak mellett is túl sok casco nélküli jármű fut még az utakon.
Emellett - a társaság biztosításközvetítő tapasztalatai szerint - sok finanszírozott jármű tulajdonos véli úgy, hogy a futamidő lejártáig egyáltalán nem módosíthat a vételkor megkötött casco-szerződésen, és fizeti tovább a ma már meglehetősen kedvezőtlennek számító tarifát, ahelyett, hogy egy ma már esetenként jóval olcsóbb cascoval cserélné fel azt.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Gázszámlapara - fontos határnapon vagyunk túl, május 17-e volt az utolsó "fűtéses" nap
- Ugrik egy kedvelt funkció bizonyos androidos készülékeken
- Csapadékkal felvértezve támadnak a gomolyfelhők
- Kaszálható a Balaton alja
- Minden bejelentés számít a gyermekek online bántalmazása elleni harcban
- Átlagosan négy és fél polgármester közül választhatnak a budapestiek