Nem kötelező annyit fizetni: nyugat-európai megoldások

Pénzcentrum
2010. október 27. 05:20

Hazánkban egyelőre folynak a találgatások, hogy az új számítási módszer következtében hogyan változnak a jövő évre vonatkozó gépjármű kötelező-felelősség biztosítási (kgfb) tarifák. Mint ismert az erőforrások lökettérfogata helyett már a jármű teljesítménye alapján számítják a díjakat, ennek következtében lesznek, akik jobban járnak, de magasabb díjra számíthatnak azok, akiknek a relatíve kisebb köbcentis motorjába vad lóerőket tuszkoltak bele a gyártók. A magyar szakújságírók Groupama-Garancia jóvoltából a múlt héten ismerkedhettek meg a Franciaországban alkalmazott új megoldásokkal, melyekről a Pénzcentrum.hu olvasói sem maradhatnak le.

Megtett kilométer alapján számított biztosítási díj

A francia biztosítótársaság által a közelmúltban bevezetett (pay-as-you-drive) szolgáltatást eddig körülbelül hatvanezer autós vette igénybe. A termék lényege, hogy az ilyen szerződéssel rendelkező ügyfeleknek az autóval megtett távolság alapján számítják a biztosítási díját. A biztosítónak nem kell tartani attól, hogy a trükkös ügyfél visszatekeri a kilométerórát, ugyanis a járműveket egy olyan speciális műszerrel szerelik fel, amely műholdas jeleket bocsát ki, így a kilométeróra állásától függetlenül pontosan le tudják mérni a járművel megtett távolságot.


Thierry Martel

Adja magát a kérdés, hogy ezt a szolgáltatást valószínűleg azok választják, akik az átlagostól kevesebbet autóznak. A kisebb megtett távolság miatt ők kisebb valószínűséggel szenvednek balesetet, vagyis nő a normál díjas ügyfelekre vonatkozó kockázat.

A Pénzcentrum.hu kérdésére - mely szerint a nem kilométer alapú számítással rendelkező ügyfeleknek mekkora díjemeléssel jár a kockázatok kiegyenlítése - Thierry Martel, a Groupama francia biztosítási és banki igazgatója elmondta, hogy az autósoknak egyelőre nem kell ettől tartaniuk.

A biztosító a műholdas nyomkövető segítségével a biztosan pontosan méri az ügyfél által megtett távolságot. Ha ellopják az autót, akkor pedig nagyban segíthetik a bűnüldöző szervek munkáját

A termék értékesítése egyelőre nem éri el a várakozásokat, a társaság közel négymillió ügyfele közül még csak körülbelül 1,5% élt ezzel a lehetőséggel, ami még nem borítja a biztosítási díjak egyensúlyát, így eddig még nem szükséges a normál számítású ügyfelek díjemelése.

Saját autójavító hálózat és alkatrészbeszerzés

A társaság jelenleg egy 760 műhelyből álló autójavító hálózattal rendelkezik, amit két éven belül ezer egységre kívánják bővíteni. A CapsAuto hálózatot 12 éve alapították, a biztosító társaság 2003-ban vásárolta meg a céget. A tavalyi évben 147 ezer ügyfelük volt és 0,7 millió eurós nettó nyereséget értek el.


Geneviéve Roudier

A javítások kapcsán Geneviéve Roudier partnerkapcsolati és a javítási szolgáltatások igazgatója elmondta, hogy a társaság maga szerzi be a szükséges alkatrészeket, ennek bevezetése óta pedig már 12%-kal sikerült csökkenteni a javítási költségeket.

A társaság foglalkozik még autóközvetítéssel is, ez a szolgáltatás nem csak a biztosítással rendelkező, hanem az "utcáról betérő" ügyfelekre is vonatkozik. Abban az esetben, ha a biztosító talál autót egy érdeklődőnek, akkor a kötelező és a casco biztosítás adja magát, autóhitel esetén pedig újabb ajánlatot tudnak tenni a vásárlónak.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Jeleztük az igazgató asszonynak, hogy Magyarországon a kötelező biztosítások átlagos díja évi 100 euró alatt van, a casco biztosítások átlagdíja pedig valamivel kevesebb, mint évi 300 euró. Ebben a tekintetben a francia autósoknak sem kell sokkal magasabb kiadásokkal számolni, ugyanis cascóra és kötelezőre átlagosan 400 eurót költenek évente, bár ott a magyar 23%-kal szemben majdnem mindenki rendelkezik cascóval is.

Öltöny, karóra, bőrcipő, biztosítás: mi az a "butik-fiók"?

A társaság egy egészen új értékesítési csatorna kiépítését vette tervbe, Párizsban 300 millió eurós beruházással húsz butik-fiókot építenek, amiből 15 már el is készült. Az egység nem hasonlít sem egy bankfiókra, sem egy biztosítási ügyfélszolgálatra, inkább hajaz egy butikra, ahol divatos cikkeket lehet megvásárolni. A betérő ügyfelet a falakon található megvilágított reklámanyagok fogadják, ezek közül mindenki választhat, legyen szó autó-, élet- vagy vagyonbiztosításról. A kirakat után található egy asztal négy fotellel, az érdeklődők itt foglalhatnak helyet és a biztosító munkatársai az asztalon, ami gyakorlatilag egy érintőképernyős monitor, részletesebb tájékoztatást adnak a termékekről. A laptop csak akkor kerül elő, ha az ügyfél a biztosítás meg kötése mellett dönt.

Az egyik párizsi "butik-fiók" fogadótere (Forrás: Pénzcentrum.hu)

Érdekesség, hogy akár a bankfiókok jó részében, itt sincs pénztár. Minden átutalással történik, ugyanis mindenkinek van bankszámlája. Patrick Weissier, az egyik ilyen biztosítási butik vezetője nem tudta leplezni meglepődöttségét, amikor arról tájékoztattuk, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság 27%-a semmilyen bankkapcsolattal, így lakossági folyószámlával sem rendelkezik.

Kötelező autóvezetési gyakorlat

A biztosítótársaság szerződésben áll egy vezetéstechnikát oktató céggel (Centaure), melynek a tanfolyamai a jogosítvány megszerzéséhez kötelezőek. Évente legalább egyszer teljesíteni kell a viaszréteggel és vízátfolyással nehezített rutinpályát a hivatásos sofőröknek is. A biztosító 5-10%-os kedvezményt ad a biztosítási díjakból azoknak az ügyfeleknek, akik elvégzik a tanfolyamot, ugyanis kimutatható, hogy közülük kevesebben okoznak közlekedési balesetet.

Az egyik főváros melletti Centaure-központ tesztautói (Forrás: Pénzcentrum.hu)

Claude Legendarme, a központ igazgatója elmondta, hogy a nehezített autós feladatokat a tanfolyamon résztvevőknek sem hagyják a végtelenségig gyakorolni, mert nem Forma-1-es pilótákat képeznek, hanem a cél, hogy az autósok megfelelően tudjanak reagálni a váratlan helyzetekre.


A tavalyi évben 4262-en haltak meg a francia utakon, ami összevetve az 1983-as 12 ezres adattal, jelentős fejlődésnek mondható. Magyarországon körülbelül hetedannyi, vagyis 6-700 fő veszíti életét közlekedési balesetben, pedig csak tizede annyi autónk van.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Kasza Elliott-tal  |  2024. május 7. 20:57
A májusi Top 10-es listám hatodik helyezettje. A ROIC miatt figyeltem fel rá, amikor a listát nézege...
MEDIA1  |  2024. május 7. 19:58
Szijjártó Péter a közmédiához tartozó MTI-n keresztül buktatta le a hirado.hu-t, hogy az fake newst...
Bankmonitor  |  2024. május 7. 14:41
Lezárult a társadalmi egyeztetés az otthonfelújítási pályázati kiírásával kapcsolatban. A program ho...
Holdblog  |  2024. május 7. 09:06
Új világ van ahhoz képest, mint amit megszoktunk, nem fogunk visszatérni az alacsony kamatok korába...
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

NAPTÁR
Tovább
2024. május 8. szerda
Mihály
19. hét
Május 8.
Fagylalt nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem