Az energetikai és a közműszolgáltató cégeknek 30 százalékos társasági adót kell majd fizetniük - ismertette a kormány döntését Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. a kormány. Mentesülnek a pénzügyi tranzakciós adó alól azok az átutalások, amelyeket magánszemélyek a saját számláik között bonyolítanak. A cégek az 5 millió forint fölötti öszegeket csak átutalással teljesíthetik.
Távközlési forgalmi adónál az első mobil- és vonalas telefon esetében havonta az első 10 perc ingyenes, a további megkezdett perceket 2 forintos adó terheli, magánszemélyeknél 700 forint lehet a maximum összeg. A cégek esetében 2500 forint lesz a felső korlát. Ebben az évben nagyjából 30, jövőre 50-60 milliárd forint közötti bevétel.
OLVASD EL cikkeinket arról, hogyan spórolhatsz a telefonadóval:
Hiába cseng a Matelcsy: így kerüld ki a telefon-különadót
Így kerülheted ki a telefon-különadót
A pénzügyi tranzakciós illeték 1 ezrelékes lesz. Az összesen 600 ezer milliárd forintos pénzügyi tranzakcióból 130 ezer milliárd forintos körre terjed ki a kötelezettség, amelyből 130 milliárd forint folyhat be a költségvetésbe. Ennek az adónak a bank lesz az alanya, bár valójában a számlatulajdonosokat terheli.
Ha valaki egy hónapban 100 ezer forintot utal át a banknak 100 forintjába kerül. Ez a méltányos közteherviselés keretében elfogadható. Nagy tranzakciókat mentesíteni kell alóla, ilyenek például a Magyar Nemzeti Bank, illetve a Magyar Államkincstár által indított tranzakciók. Nem kell megfizetnük a tranzakciós adót a magánszemélyeknek, ha saját számláik között utalnak át pénzt.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke javasolta, hogy az 5 millió forint fölötti vállalati kifizetéseket mindig kötelező legyen átutalással teljesíteni. Voltak olyan javaslatok, amelyek 1 millió forinthoz kötötték volna a kötelező átutalást, ezt az ötletet a kormány elvetette. Magánszemélyek esetében nem tennék kötelezővé értékhatártól függően az átutalást.
A kormány lépéseit a társadalmi igazságosság, a méltányosság és a közteherviselés irányítja. Nem a munkát, hanem a fogyasztást kívánja további adóteherrel sújtani a kormány - nyomatékosította tegnapi tájékoztatón Giró-Szász András kormányszóvivő.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A mai kormányülés előzménye 2010. június 2-a, amikor a kormány szembesült az azonnali csődközeli helyzettel. Akkor olyan döntéseket hoztak,amelyek három évre, a méltányos közteherviselés keretében bevezetett adókat jelentette: bankadók, krízisadók, költségvetési zárolások. Elhatározták, hogy három évet követően kivezetik a bankadót és a krízisadókat, mert azt gondolták, hogy ez idő alatt erőre kap az uniós gazdaság is.
Jövő év január 1-től a bankadó fele marad benne a rendszerben, 2014-től pedig teljes mértékben megszűnik. Ha lesz megállapodás az Európai Unióban egységes tranzakciós adó bevezetésére, akkor Magyarország megfontolja annak bevezetését. A krízisadókat 2013-ban kivezetik. A kiskereskedelmi szektorban sem láttak olyan érvet, amely a különadó megtartását indokolta volna.
Az újonnan bevezetendő adók révén kialakuló közteherviselési rendszerről Matolcsy György elmondta: a növekedés záloga, hogy az egyszeri, különleges adóstruktúráról egy végleges, kiszámítható adóstruktúrára állunk át. Ebből a kijelentésből egyértelműen kiderül, hogy a telefonálást, a banki tranzakciókat terhelő adókkal nem rövidtávon számol a kormány. Ugyan a miniszter a tájékoztatón folyamatosan azt hangoztatta, hogy a tranzakciós adónak a bank az alanya, ez csak annyit jelent, hogy az adóval nem a magánszemélynek, hanem a banknak kell elszámolnia, az adót viszont végső soron a számlatulajdonosnak kell megfizetnie.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








